Nové úkoly (nejen) pro předškoláky, Jaro, zvířátka, Den Země

/AKTUALIZOVÁNO/ Přidali jsme Vám ke stažení další nové úkoly a pracovní listy nejen pro předškoláky. Tentokrát i tematické: Jaro a zvířátka, Jaro a Den Země, grafomotorika 2., matematika 2., prostorové vnímání 2., sluchové vnímání a řeč 2., zrakové vnímání 2.
JARO A ZVÍŘÁTKA, JARO A DEN ZEMĚ
GRAFOMOTORIKA
Rozvíjení grafomotoriky dětí je velmi vhodné pro budoucí nácvik psaní. Nejdůležitější je správný úchop tužky (již od počátku, co dítěti dáte do ruky tužku či lžičku) - viz obrázek a plynulost pohybu - uvolněnou rukou. Děti, které správně drží tužku, budou mít menší obtíže při psaní ve škole, např. - nebude je tolik bolet ruka (jako při nesprávném úchopu), nebudou příliš tlačit na podložku a tím se zbytečně unavovat. Někdy mají děti úchop příliš křečovitý - vhodné je před i během "psacích a kreslících" úkolů si ve stoje nebo v předklonu udělat takovou malou rozcvičku pro ruce - protřepávat volně obě ruce současně - kroužit, od zápěstí, loktů, celých paží, atd a opačně - od ramen, paží, loktů po zápěstí. Můžete si při kroužení rukou říkat nějakou veselou básničku např. tuhle O Kouzelníkovi: "Čáry, máry, čáry fuk, ať jsi holka nebo kluk, naučím tě kouzla, triky, ententýky - dva - špalíky, z kapsy tahat kapesníky".
ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ
SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ
MATEMATICKÉ PŘEDSTAVY
PROSTOROVÉ A ČASOVÉ PŘEDSTAVY A POJMY
ŘEČ A MYŠLENÍ
Co by měl umět a zvládat předškolák ?
Zde pro inspiraci, informaci rodičů přikládáme stručný přehled toho, co by mělo umět a zvládat dítě před nástupem do školy. Najdete zde shrnuté názory a pohledy různých odborníků z oblasti pedagogiky a psychologie. Na závěr materiálu je i doporučení, co by mělo umět 3-4 leté dítě. Materiál jsme si "vypůjčili"od MŠ Komenského v Praze.